Tuesday, January 03, 2012

Hanya Kata

Alhamdulillah...Akhirnya aku mula menulis,coretan remaja biasa dengan cebisan iman,bukan diari harian minah gedik yang dambakan perhatian. Terima Kasih untuk adik aku yang setupkan page blog ni. Bukan tak reti,cuma mereka lebih arif dan pasti dengan aksesori dunia masa kini.

Hari ini bermula cerita, suara dari bawah yang cuba menongkah arus dunia, suara hina yang bermain dengan kata-kata, suara duka yang mengubah seribu corak rasa. Dari sebatang pen dan harapan, kini aku mula mengetuk keyboard dan mula berjalan kedepan. Herdik, cerca, benci, iri hati, dengki menjadi pembakar jitu untuk aku meluncur lebih laju. Terima kasih buat si musuh keranamu aku makin kuat, tak berganjak walaupun sedikit, hari ini aku disini, cuma dengan kata membunuh segala yang tidak pasti, yang tidak benar dan yang cuma sekadar berjanji. Aku menilai dari sudut berbeza, dari sudut seorang aku, yang berlainan budaya minda dan berbeza gaya bahasa.

Selagi aku mampu, aku akan menulis, menulis sekadar berkongsi rasa, berkongsi pengalaman, berkongsi dosa, sekadar mahu mengingatkan diri, agar tidak kembali mengulangi kesilapan sama berulang kali. Aku pernah dibawah, dicampak ketepi tanpa sebarang tanya, yaa..aku pernah kesudut hitam itu, lebih sunyi dan semuanya hampir tak pasti, tak semua orang pernah kesana, dan tak semua orang pernah disini, oleh itu, kita berkongsi, didunia sementara ciptaan Illahi, agar tidak sesat bila pulang nanti...

yaa...aku masih disudut itu, memerhati dan terus memerhati...

3 comments:

  1. memerhati dan terus memerhati ;)

    ReplyDelete
  2. congratz... cara pengolahan ayat masih sama spt di fb.. n yes i really like the way u write it thru ur view.. sgt menarik dan gah.. keep up the good work.. i'll flip thru the page to see what's coming...

    ReplyDelete