Monday, January 23, 2012

Benci

Benci? 
Istilah mudah untuk dikongsi
Perkataan ringan untuk difahami
Aku dibenci kerana membenci
Membenci sesuatu yang tak pasti
Membenci mereka yang berdosa pada diri
Membenci dosa yang mereka kagumi

Mereka membenci aku bila dipuji
Mereka membenci aku kerana mengingati
Mereka membenci aku kerana mendominasi
Mereka membenci aku kerana disayangi
Mereka membenci aku kerana dihormati
Mereka membenci aku kerana menasihati

Mereka benci bila aku jadi diri sendiri
Bertambah benci bila aku mencari Illahi
Semakin benci bila kumpulan mereka dimaki
Malah menghasut mereka yang menyayangi
Agar lebih bersatu percaya dan yakin pada diri
Untuk bersama membenci diri ini

Aku amati dan aku mula mengerti
Cuma yang cetek terus membuta tuli
Cuma yang buta terus meraba sendiri
Cuma yang pekak terus menuli
Cuma yang bisu berbicara sunyi
Cuma yang menghargai akan memahami
Cuma yang menyayangi akan kekal disini

Yaa...aku masih disudut itu,memerhati dan terus memerhati...




No comments:

Post a Comment