Wednesday, April 04, 2012

Lampu

Lampu itu menyala lagi
Membawa erti
Menyemai janji
Tak terhingga seronok dihati
Baru mula terfikir hendak berdiri
Baru mula melangkah untuk berlari
Tup! Ia terpadam kembali
Tak mengapa lah...nanti pasti menyala lagi
Harapan yang tadi tenggelam
Diselamatkan mimpi dalam diam
Kali ini dengan lebih berhati-hati
Dalam gelap aku memerhati
Dalam pekat aku bersembunyi
Tap! Lampu menyala lagi
Sana pintu hati
Jalan keluar yang nyatanya pasti
Aku berlari
Langkah diatur lenggang berseni
Belum pun jauh melangkah pergi
Tup! Lampu itu terpadam kembali
Tersentak aku dan terus menanti
Menunggu detik menyala lagi
Agar dapat mencari solusi
Agar dapat keluar dari sini
Agar dapat sempurnakan hasrat
Agar dapat pulihkan semangat
Agar dapat janji ditepati
Agar tidak mati disini


Yaa...aku masih disudut itu,memerhati dan terus memerhati...

No comments:

Post a Comment