Saturday, December 07, 2013

Kangaroo

Kau bilang
hati itu telah lama rosak
cuma mereka yang tak nampak

Kau bilang
hati itu tidak percaya lagi
jadi kau pilih untuk membenci

Kau bilang
hati itu sudah jemu
terus kau tak bisa lagi menunggu

Kau bilang
hati itu sudah cukup letih
mana mungkin ada yang terpilih

Kau bilang 
hati itu telah penat
semakin hari semakin tenat

Lalu kau pinta aku berjanji
Agar sentiasa disisi menemani
Buat kau kembali percaya dan berseri

Yaa...benar aku setuju
Lalu aku serahkan segalanya
Walaupun dulu berkali pernah kalah
Jatuh, luka aku bangun semula
Untuk cuma sekeping percaya

Kini kita dekat
Tapi jarak kita semakin jauh
Kau pinta aku jangan mengalah dan hilang
Kau pinta aku bertahan seketika dan terus berjuang

Tapi...izinkan aku bertanya
Benarkah kau tak mampu lagi percaya
Atau kau sebenarnya sendiri belum cukup sedia?


Yaa...aku masih disudut itu, memerhati dan terus memerhati...



1 comment: