Tuesday, February 14, 2012

February


Sepatutnya kau memberi erti
Tapi kali ini nyata kau membunuh mimpi
Tikaman demi tikaman bertubi-tubi
Berharap aku mati?
Berharap aku takkan bangun kembali?

Yang mana pergi mungkin kah kembali?
Yang pergi dah jauh pergi
Yang sakit disini?
Biar kan saja hanyut ke tepi? 
dan rampas segala hak rasa hati?

Sunyi dalam tawa
Tulisan sepi hanya bercerita
Rasa? ahhh...biar kan saja
Mungkin bukan hak kita
Mungkin belum tiba masanya

Terima kasih february
Kau jatuhkan aku ke dasar lagi kali ini
Di saat aku tunggu dan kunanti hari untuk dirai
Kau cuba kuburkan aku dalam kubur kaca ini?
Kau gembira disitu tanpa sebarang peduli?

Tak mengapa,aku menuntup mata seketika
Aku biarkan selera aku cuma sekali sekala
Aku biarkan diriku bertopeng ceria
Aku berpura-pura imaginasi jadi nyata
Bila aku terjaga? Berwaspada!

Yaa...aku masih disudut itu,memerhati dan terus memerhati...


No comments:

Post a Comment